I am a little bit of loneliness a little bit of disregard
我有一點孤獨,有一點冷漠
Handful of complaints but I can't help the fact that everyone can see these scars
但是面對事實,我無能為力 誰都能看見這些傷疤
I am what I want you to want what I want you to feel
我渴望你能感同身受 什麼是我希望你能感受到的
But it's like no matter what I do, I can't convince you, to just believe this is real
但是無論我做什麼,都無法說服你,相信這是事實
So I let go, watching you, turn your back like you always do
所以我只能看著你,像往常一樣轉過身
Face away and pretend that I'm not
不願面對我,假裝我是錯誤的
But I'll be here 'cause you're all that I got
因為你是我的全部

I can't feel the way I did before
我無法忍受以前的方式
Don't turn your back on me
不要漠視我
I won't be ignored
我不想被忽視
Time won't heal this damage anymore
時間也無法癒合這種創傷
Don't turn your back on me
不要漠視我
I won't be ignored
我不想被忽視

I am a little bit insecure a little unconfident
我有一點不安,有一點自卑
'Cause you don't understand I do what I can but sometimes I don't make sense
因為你不能理解,即使我已盡我所能,但是有時候,我無法讓一切變得有意義
I am what you never wanna say but I've never had a doubt
你從來沒有說過什麼,但是我很確定
It's like no matter what I do I can't convince you for once just to hear me out
不論我做了什麼,我都無法說服你,就這一次,請聽我把話說完
So I let go watching you turn your back like you always do
所以我只能看著你,像往常一樣轉過身
Face away and pretend that I'm not
不願面對我,假裝我是錯誤的
But I'll be here 'cause you're all that I've got
但我還是會在這裡,因為你是我的全部

I can't feel the way I did before
我無法忍受以前的方式
Don't turn your back on me
不要漠視我
I won't be ignored
我不想被忽視
Time won't heal this damage anymore
時間也無法癒合這種創傷
Don't turn your back on me
不要漠視我
I won't be ignored
我不想被忽視

No
Hear me out now
現在聽我把話說完
You're gonna listen to me, like it or not
你必須傾聽我所說的話,不管你喜不喜歡
Right now
就是現在
Hear me out now
現在聽我把話說完
You're gonna listen to me, like it or not
你必須傾聽我所說的話,不管你喜不喜歡
Right now
就是現在

I can't feel the way I did before
我無法忍受以前的方式
Don't turn your back on me
不要漠視我
I won't be ignored
我不想被忽視


I can't feel the way I did before
我無法忍受以前的方式
Don't turn your back on me
不要漠視我
I won't be ignored
我不想被忽視
Time won't heal this damage anymore
時間也無法癒合這種創傷
Don't turn your back on me
不要漠視我
I won't be ignored
我不想被忽視

I can't feel the way I did before
我無法忍受以前的方式
Don't turn your back on me
不要漠視我
I won't be ignored
我不想被忽視
Time won't heal this damage anymore
時間也無法癒合這種創傷
Don't turn your back on me
不要漠視我
I won't be ignored
我不想被忽視

 


 

  一定以為我要提Numb吧?其實那首也是啦。
  

  我跟聯合公園不熟,過了這麼多年會想到的也都是這兩三首。原因某部分人也知道的,返服啊,有跑過返服就一定對聯合公園有印象,至少我那幾年是他們。我有參加的那幾年,火球的音樂幾乎都是搭他們的,值星早上也很喜歡放他們的歌叫大家起床。雖然有時候不用值星叫,就會被來國小運動的阿公阿嬤吵醒了。
  

  雖然不熟,但畢竟是我青春一頁,還是忍不住哀傷。
  

  在生死面前可能沒有真正的釋然與看開,我是說還在世的我們,大概無法瞬間釋懷誰的離開吧,總是想著那些補不完的遺憾,無可自拔的傷懷。
  

  事到如今,每則新聞後面的勸解自殺警語讓我也覺得可怕,自殺不能解決問題,那該怎樣才能解決他們的問題呢?也許這是他們最後的手段吧。要他們想想身邊人也好令人難受。大家要他們想想身邊的人,誰來想想他們呢?也許當下他就想問你,你要我體諒,而誰能救我呢?
  

  有時我也只想告訴你,閉嘴吧。有時你的閉嘴對人反而是種被拯救,只要你閉嘴。真的只要閉嘴,聽聽他們說話就好了,或許他們只是需要一個人聽他們說話,所以拜託把話聽完。我也最不喜歡這樣了,當我說完某些話,其實我也不是想得到你認同,真的只是太煩了,沒講出來覺得會悶死。然而你說你應該要體諒他們啊,畢竟他們也是關心你嘛,至少對你還不錯不是嗎?你想想有些人是對你既不好又愛對你挑三揀四呢?

 

  是啊,那誰體諒被關心到快煩死的我呢?怎樣的關心話語才適切呢?
 

  或許是他們要逃走的原因吧,在那裡,才能得到真正的自由平靜吧。



  我也不知道怎樣的話語才是適切,或許我應該告訴他,我還能為你做什麼呢?又或者只是要一個陪伴就好。

 

  如果我被問到這一題,也許我只要一個陪伴,然後聽我說說話就好。

arrow
arrow
    文章標籤
    Linkin Park Faint
    全站熱搜

    淘之樂多 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()